Yeni Haberler
recent

Sanal Mağaza Açmanın Maliyeti Nedir?

Daha önceki yazılarımda İnternet’in pazarlama için bulunmaz bir nimet olduğundan bahsetmiştim. Bu sefer hayali bir proje ile bir işletme için sanal mağaza girişiminde bulunmak istiyorum. Hayali işletmemiz bir ayakkabı mağazası ve bu mağaza için bir online satış sitesi açmaya karar veriyoruz. Bu arada aşağı yukarı maliyetlerle de bu tür bir iş yapmak isteyenlere ortalama fikir vermek istiyorum. Sanal Mağaza Açmanın Maliyeti Nedir? Halen fiziki mağazacılığı sürdüren mağazamız için bir online satış sitesi açmaya karar veriyoruz. Başlangıç süreçleri genelde en problemli süreçtir. Şayet ilk etapta doğru seçim yapamaz sitemizi doğru yapılandıramazsak bu bize önümüzdeki dönemlerde zaman ve nakit kaybına neden olacaktır o yüzden ilk seçimi yaparken sitenizin görünen tarafı ile ilgilendiğiniz kadar görünmeyen kısmı, yönetici ekranının nasıl olacağı ile de ilgilenin. İlk seçimler için kendini kanıtlamış tanınmış firmalar ile çalışmanızı öneririm 3 bin ile 5 bin TL arasında ilk alış masrafı ile sitenizi ayağa kaldırabilirsiniz. İdeasoft, Tsoft gibi firmaları araştırın. Sosyal Hesaplar Web sitemizi açarak pazarlamanın birinci adımı olan işletmenin varlığını oluşturduk yani dükkanımızı açtık. Şimdi satış yapmak için müşterilere ulaşmaya geldi sıra. Tabii ürünlerin siteye yerleştirilmesi, resimlerinin çekilmesi gibi süreçleri atlıyorum, biraz daha satışını nasıl yapabiliriz onu konu almak niyetim. Öncelikle sosyal hesaplarımızı yapılandırıyoruz. Ayakkabı satışı yapacağım için önceliğim Instagram, Facebook, Pinterest, Twitter ve Googleplus. Sosyal Medya Reklamları İlk etapta Facebook reklamları ile başlayacağım, bir sayfa oluşturup sayfama hayran toplamaya başlıyorum, sürekli olarak ürünlerimi ve fiyatlarımı gösterebileceğim bir kitleye ihtiyacım var. Ardından Instagram reklamları ile de bir kitle oluşturuyorum (2015 6. Aydayız ve Instagram reklamlar henüz aktif değil, aktif olduğunu varsayıyorum) Başlangıçta Twiter, Pinterest ve Googleplus sayfamın tanıtımını sürekli reklamlarla hayran kazandığım sosyal hesaplardan yapıyorum. Sosyal platformlarda belirli bir sayıda kullanıcıya ulaştıktan sonra hazırladığım takvime uyarak fiyatlı, fiyatsız ürün tanıtımları, özel günler ile ilgili paylaşımlar, etkinlikler gibi paylaşımlar yapıp bu platformdan etkileşim almaya çalışarak marka bilinirliği ve satış hedefliyorum. Facebook sayfa beğenisi için ortalama bir beğeniye 0,20 -0,50 Krş. gibi düşünebilirsiniz. Bu sektöre göre fark edecektir. İnternet Reklamları Sıra geldi ayakkabılar için reklam gösterimlerine, ilk ayarımı Google arama ağı reklamarı için yapıyorum. Bu alanda günlük 50 TL bütçe belirliyorum ve bir görüntülü yeniden pazarlama reklamı hazırlayıp bu reklamı web sitemin ana sayfasını bir şekilde ziyafet etmiş kişilere göstermek için ayarlıyorum. Ardından bir görüntülü yeniden pazarlama reklamı seti de ürünler için hazırlıyorum bu sette de daha önce sitemde ki ürünleri ziyaret eden kullanıcılara ziyaret ettikleri ürünleri tekrar reklam olarak göstereceğim. Bu yeniden pazarlama reklamarı içinde 10’ar lira günlük bütçe belirliyorum. Son olarak da satışını yaptığım bayan ayakkabılar için ayrı, erkek ayakkabılar için ayrı hazırladığım görsel çalışmalar için iki farklı Google görüntülü reklam oluşturacağım. Bu reklamlar için hedeflemeler yaparak reklamları doğru kişilerle buluşturarak satış için dönüşüm hedeflemekteyim. Hazırladığım bu reklamlar içinde 25’er TL Günlük harcama yapacağım. Not: Bu reklam çalışmalarının hepsini bir anda başlatmak yerine Sosyal hesaplara öncelik verebilir, ardından Google Arama ağı reklamlarını başlatabilir sonra yeniden pazarlama reklamlarını çalıştırabilirsiniz. Görüntülü reklamlar biraz daha sonra ki planda aktif edilebilir. Rapor… Rapor… Rapor… Bundan sonra yapacağım işlem raporlama olacak hangi ürünlerim daha çok ilgi görüyorsa onlara yönelecek satışlarımı arttırmak için reklam maliyetlerimi bu yöne kaydıracağım. Belirli bir zaman içerisinde İnternet mağazamda ki müşteri yapısı iyice şekillendiğinde hangi ürün için ne kadar reklam maliyeti ile ne kadar satış yapabilirim raporlarını almaya başlayacağım. Aslında bu kadar yüzeysel değil konu, biraz daha ayrıntılara girmek gerekiyor fakat ben işin mantığı hakkında kısaca bilgi vermek istedim. Çoğu işletme sahibi için çok basit görünen, aslında en az fiziki bir mağaza açmak kadar masrafı ve iş gücü gerektiren sanal mağazacılık hakkında birazda olsa neler yapmanız gerektiğini anlatan küçük bir hikaye yazmaya çalıştım. Umarım nasıl bir işe girmeye çalıştığınızın farkına varmışsınızdır. Bol kazançlar.
Unknown

Unknown

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Barış Kalkay. Blogger tarafından desteklenmektedir.